dienst Burgerzaken
Openingsuren en contact
vandaag open van tot en van tot
- TelefoonAfspraak burgerlijke stand - 09 210 32 40
- TelefoonAfspraak niet-Belgen - 09 210 32 35
- TelefoonAlgemene informatie - 09 210 32 30
De dienst Burgerzaken staat in voor het bijhouden van het bevolkings- en vreemdelingenregister en alles wat er mee verwant is. Elke wijziging in de verblijfstoestand en de persoonlijke gegevens van de inwoners wordt er genoteerd. Daarnaast worden attesten, op basis van deze registers, rijbewijzen, verblijfs- en identiteitsdocumenten afgeleverd. Ook een uittreksel strafregister kan je op deze dienst bekomen.
Een andere taak is de registratie van de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van de inwoners: geboorte, huwelijk, samenwonen en overlijden . Dit is het onderdeel “burgerlijke stand”. De akten die de dienst hiervan opmaakt, dienen als basis voor het bevolkingsregister. Verder kunt u bij de dienst terecht voor onder andere een uittreksel of afschrift van deze akten, een erkenning, voornaamsverandering of nationaliteitswijziging.
OPGELET! De dienst burgerzaken werkt enkel op afspraak.
Maak zeker dus zeker tijdig een afspraak via:
- Identiteitskaarten, kids-id, wijzigen adres op chip en reispassen
- Via de online agenda
- Telefonische afspraak via het centraal onthaal op 09 210 32 11
- Rijbewijzen:
- Via de online agenda
- Telefonische afspraak via het centraal onthaal op 09 210 32 11
- Afspraken voor niet belgen en verblijfsdocumenten (A, B, C, D, E, E+, F, F+): enkel telefonisch via 09 210 32 35
- Afspraken voor burgerlijke stand (aktes en attesten, huwelijken, reistoelating, erkenningen, overlijden, concessies...): enkel telefonisch via 09 210 32 41