U bent hier

Attest van gezinssamenstelling

Wat?

Het attest van gezinssamenstelling is een uittreksel uit het bevolkingsregister dat alle personen vermeldt die deel uitmaken van hetzelfde gezin.

Voorwaarden

De volgende partijen kunnen het attest met betrekking tot uzelf aanvragen:

  • uzelf (enkel voor uw eigen gezin)
  • uw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
  • bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
  • derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
  • een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.

Hoe?

Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID), kunt u het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken via ons e-loket.

Anderen kunnen het attest enkel aan het loket van de dienst Burgerzaken aanvragen.

Contact & openingsurenOpeningsuren en contact

Waar?

dienst Burgerzaken
Gemeentehuis
Hundelgemsesteenweg 353
9820 Merelbeke

Openingsuren

Vandaag: tot
Morgen: tot
enkel op afspraak

Contact

  • Afspraak burgerlijke stand - 09 210 32 40
  • Afspraak niet-Belgen - 09 210 32 35
  • Algemene informatie - 09 210 32 30
burgerzaken [at] merelbeke.be

Bekijk ook

  • De huwelijksaangifte is een registratie bij de burgerlijke stand van het voornemen om te trouwen.
  • Als u samenwoont met iemand, kan u hiervan een schriftelijke verklaring afleggen bij de ambtenaar van de burgerlijke stand.
  • Om een buitenlands huwelijk te laten erkennen, moet u - na uw terugkeer in België - het huwelijk laten registreren.

  • Een huwelijksakte bevat alle gegevens over het huwelijk van een persoon. 
  • Het huwelijk is een verbintenis tussen twee mensen en vindt plaats in het gemeentehuis.
  • Twee mensen die - al dan niet wettelijk - samenwonen, kunnen specifieke afspraken over het samenwonen laten vastleggen.
  • Een bewijs van huwelijksbeloften bewijst dat je gaat trouwen.